Alla inlägg under oktober 2008

Av Sandra - 28 oktober 2008 19:27

Ja varför är de så för? Men nu är det så, nu ska jag bara försöka lösa det på nått sett men vette fan hur. Syrran ringde mig förrut så de var skönt inte pratat med henne på länge.
På lörda ska man iväg och fira henne, ska bli riktigt skoj måste jag säga, men kanske blir en lite förändring. Men hoppas inte på det :)


Ne idag har jag pluggat till 18 på skolan sen gick jag hem och helvete vad halt de var. Måste åka och byta till vinterdäck imorn om jag ska kunna köra nå bil denna vecka...


orkar inte skriva nåmer skriver ikväll måste ju fan skriva om festen ;P


Av Sandra - 27 oktober 2008 22:35

Ja denna dag har verkligen vart ett slag i ansiktet. Jag hade visserligen ställt in mig på det eftersom det tydligen är så få som inte klarar första tentan. Men ändå. Man känner sig verkligen så fruktansvärt värdelös. Men vet att så är det inte, som lina sa. Jag är ju målmedveten så jag ska bara ta nya tag och fixa omtentan. Men ska lägga mig det bakom nu. Måste fokusera på tentan vi har nästa fredag först nu i anatomi och fysoligi. Sen har jag 1 vecka på mig. Har ju iaf fått helt underbara nya vänner. Så de fick mig att må bättre idag iaf. :) Ni är så fantaktiska.


Men sen ikväll fick man ju ett lyckosamtal iaf. Anton ringde. :) Så glad när jag såg att det var dolt nummer som ringe. Visste att de inte var Linnea så då hoppades jag verkligen att de var han och de var det ju också :)
men de var lite små jobbigt ändå för saknaden vart bara större nu. Men man fick ju ett härligt leende på sina läppar iaf. Skönt att höra hur han har det. :)

ne nu blir det lite family guy avsnitt sen sängen så man är pigg imorn. Föreläsning sen ska jag sitta på skolan och plugga fram till 18 - 19 iaf. För gu va skönt de var idag att plugga på skolan, fick mycke mer gjort så nu blir det så framöver.. :) Förutom nästa vecka då blir det plugg hemma hos någon och lite fika ;)


Skriver om "åverålsfesten" imorn. Så får ni höra lite om den :)


Godnatt/Olsen

Av Sandra - 24 oktober 2008 16:02

Dags att börja leva som en riktig student märkte jag nu.. Hur ska denna månad sluta? Måste lämna tillbaka ett par stövlar som jag köpte idag. Det kommer svida, men hade mycket räkningar så... Tur att jag tankade bilen och handlade mat i veckan iaf.

Men på måndag får jag väl även pengar som en viss person är skyldig mig. Annars vette fan va jag gör. Nu har jag haft dom pengarna ute länge.

Vad säger man liksom? Bett han varje löningsdag.


Jag som skulle plugga idag men ocke sa nicke. Tog en lång sovmorron sen birsta och köpa leggings men vart ju som sagt ett par stövlar också som jag måste lämna tillbaka och bolaget.. Så nu ska jag ta de lugnt och sen vid halv ska jag duscha och göra mig fin för ikväll ska vi ha räkfrossa och vinkväll med mina goa brudar :)
/Olsen

Av Sandra - 24 oktober 2008 00:11

Ja nu får jag skärpa mig..

Har ju som sagt pluggat idag men sen vid 6 skulle jag iväg och fika med Linnea och Carro som är hemma på besök från Umeå.. Riktigt trevligt måste jag säga. Vi gick till Barista, mysigt ställe :)
Sen skulle jag hem och plugga men vart verkligen inte så :$ Vart hem och se en film ist,  Unrest. Den var faktiskt mycke bra må jag säga.


But I will run until my feet no longer run no more
And I will kiss until my lips no longer feel no more
And I will laugh until my heart it aches
And I will love until my heart it breaks
And I will love until there’s nothing more to live for


Godnatt/Olsen

Av Sandra - 23 oktober 2008 12:50

Nu har jag paus i mitt pluggande. För vad börjar nu.. Haha jo Våra bästa år perfekt att ta en paus nu och se på lite intriger ist ;) Så får man nya tag sen.
Som Anna har på facebook. När man väntar på något så tar det väldigt lång tid. Det kan jag verkligen hålla med om. Varje morgon när jag kliver upp och drar bort gardinerna så kollar dit. Men vad ska jag vänta mig att se? Ne ingenting för det kommer jag få vänta väldigt länge på. Ist så väntar jag med mobilen.. Bara vänta och hoppas..


Började med målen för urinvägssystemet imorse, tänkte eftersom vi hade föreläsning på de igår kanske de går lättare. Inte ens 1 punkt av målen har jag skrivit och då har jag ändå pluggat sen halv 11 :S. Men har faktiskt vare ner och tvättat också.

Hmm hoppas det var till kl 14 man fick tvätta för mötte nu än i trappen med en tvättkasse :S aja mitt hänger ändå bara i torkrummet så de gör ju inget ska gå ner strax innan 14.

När våra bästa år är slut då blir det att slå på radiokanalen www.bandit.se igen, och slå av tv:n igen för annars är man fast :P


Har tappat bort min nål :O Hur ska jag nu kunna sy på overålen? :P Har ju så mycket märken att sy på innan lörda när de är overålsfest på kåren.. Det ska bli riktigt kul :)


Var ju på kårmöte igår också. Åt efteråt, tog fruktansvärt lång tid innan vi fick mat. Men Anna och jag måste ha haft tur och fick någon annans mat tror vi för Lina fick vänta fruktansvärt länge. Och som en bonus får vi ju köpa mötesöl för 10 kr så vi tog nån sån också och lirade lite spel efteråt. Men biljard bordet var hela tiden upptagen så nästa gång ska vi hugga de lite fortare ;)


Ne nu ska jag slappa i soffan och sen blir det plugg igen.

 /Olsen

Av Sandra - 21 oktober 2008 23:15

När jag satt och pluggade förrut idag så hade jag så mycket jag tänkte skriva ner men vissa saker kanske kan misstolkas så skippar det..

Kan bara säga att för att orka måste man väl få ha lite skoj på vägen eller hur? Hur ska man annars palla 3 år på skolan om man inte får vara med och göra det lilla extra som gör att man tycker det är kul? Eller så tycker jag iaf. Min mening.


Suttit och pluggat ikväll, eftersom jag fuskade igår kväll.. Såg film då ist. Såg Awake Måste säga att den filmen kan jag rekomendera. Grymt bra..
Men tillbaka tills idag. Har läst igenom cirkulationssystemet idag och strykit under allt som jag tyckte lät viktigt. Så imorn när man slutar 12 så ska jag hem och göra frågor till många av alla våra ämnen under denna kurs så man kan allt till tentan..


Nog pratat om skolan. Idag efter lektionen så åkte jag, Lina och Anna upp och gick runt sidsjön.. Det var riktigt skönt.. För jag tränade ju inte imorse med Lina.. Du är duktig du..


Ne nu vill jag bara ha helg. Freda blir det räkfrossa med brudarna hos Anna och hennes två katter.. ska lägga upp bilden här nere sen ;).. På Santino och Lava.. Så söta. Sen på lördag då är det overollsfest på kåren, så det ska ajg betala imorn när jag ska på kårmötet också. Får ej glömma. Man hade fått ett litet arg mail på facebook :P nerå men de var tydligen många som inte betalat än. Jag tar åt mig, men jag vet ju att jag ska göra det imorn när de sitter på kåren så. Denna helg ska bli rolig måste jag säga. Så imorkväll blir det att sy på lite mer märken på den underbara ovven ;) haha. Tänka sig att detta liv fanns. Men det är ju det jag menar. Det blir ju minnen för livet, såklart man måste få ha lite kul.


Ne jag ska på hälsokost imorn också när skolan slutar, köpa lite blutsaft så jag kommer på fötter igen. Börjat blivit trött igen och blek :( Men snart blir det bättre :)

Ne nu när man har antons X-box så blir det ju att man har börjat sett Family Guy från början.. så ska nog lägga mig och se det nu så jag kommer upp imorn till skolan.


Godnatt alla

/Sandra

Av Sandra - 20 oktober 2008 19:01

Fy vad trött jag är. Skippade föreläsningen idag för att jag tänkte att jag skulle sova ut ist så min kropp kommer ikapp sig. Och det var nog rätt tänkt det. Sov till halv 3 inatt så de vart 15 timmars sömn. Så skönt. För i helgen har det vart alldeless för lite sömn..
Vart utgång i fredags och jobbade kåren på lördagen.. Riktigt kul helg men jobbig :(


"Everything i can't be
Is everything you should be
And that's why i need you here
Everything i can't be
Is everything you should be
And that's why i need you here
So hear this now "


Den där låten är så fin.. One Republic - Come home. Och speciellt detta avsnitt. Nu börjar riktiga hösten också känner man.. Börjar bli mörkt tidigt, kallt och snart är alla löv borta. Så nu vill man bara krypa upp i soffan med en filt och en stor kopp med varm choklad och en underbar filt.. Men ist så får jag krypa upp i soffan med mina anatomi och fysologi bok som jag snart ska börja läsa i.. Idag blir det cirkulationssystemet. Jag får läsa itakt med fotbollsmatchen för jäklar vad dom trummar idag.. :P haha jadu undra om Giffarna får vara kvar i Allsvenskan skulle vara kul så man får se lite bra lag.

Ne nu ska jag diska sen ut en snabbis sen ska jag plugga..


/Sandra


Av Sandra - 18 oktober 2008 13:53

Ja förra helgen så åkte vi iväg på sjöslaget.
Vi började på Sundsvalls tågstation, Jag, Lina, Anna & Madde  åkte med första gänget ner till stockholm. Vad gör man när man kliver på tåget så klart öppnar en öl. :) Börjar bra.

Väl nere i Stockholm sitter vi och väntar på andra tåget ska komma, Ca 2 timmar senare än oss.

Sen blir det ta all packning till stockholm universitet där vi skulle bo första natten på Villa Belona?, Tror jag det hette. och vad säger man, jag finner inga ord för det stället haha fy fan va det såg ut där men men de funkade det också.. Vi festade där och hade riktigt trevligt dagen därpå skulle vi förflytta oss till smedjan och festa och där vi skulle bo. :)

Sen delade vi upp oss för vissa ville stanna eller åka till Kista och dricka kista släggan. Dom som känner mig vet nog vart jag åkte.. Yes kista.. drack en grogg där som man var livrädd för innan man drack den 12 cl sprit och cider.. Men den va rätt god måste jag säga.

Hem från kista fortsatte festa. Dagen därpå vaknar jag min mobil såklart ligger i en stor pöl med öl. men den överlevde men inte minnes kortet  :(

så alla korten från freda lörda is gone :( Men men Jag vaknar upp, jag och jon sätter oss och säger godmorgon till lina som låg breve och säger skål. :) och så var man igång igen och nu var kl bara halv 9.. Blir nästan nerväs på mig själv nu när jag ser allt jag skriver :P haha men kul hade vi. Sen skulle vi gå till skrubben. ett annat ställe där vi skulle förförfesta.. Och killen som skulle visa vägen sa att de skulle ta ca 15 minuter att gå.. bull shit säger jag. Haha tror det tog 30 minuter och bara uppför va de. Men väl framme var det helt underbart. :) satt ute i solen i kortärmat och drack öl kan de bli bättre en söndag en varm höstdag omringad om underbara människor i våra vackra overoller..? Svar ner tror inte det.. Ska lägga upp lite bilder från sjäslaget också när någon vän skickat bilder.. Då ska ni få se :)

Sen var det börja vandra mot tunnelbanan och iväg mot sjöslaget. Haha herregud vad overoller de var på terminalen och vilken förfest måste jag säga..
Sen när vi skulle gå på båten så var jag bland de sista och vad händer, jo självklart tar vakten mig och ska kolla genom väskorna.. :P men jag hade ju druckit upp allt så de var ju ingen fara :)
Väl på båten ska ajg och Lina äntligen få komma till våran underbara hytt och få en dusch.. Inte duschat sen freda.. :S hemskt måste jag säga.. Man var inte mysig kan jag lova efter 2 festdagar.
men men väl klara vart det taxfreen sen fest :) Helt underbart.. Men jag var lite trött på ögat ;) så slocknade väl halv 2 tror jag så ajg fick verkligen sova ut ja. Vaknade på måndagen väckte lina sen gick vi på buffén.. Oj oj oj va gott de var och där var de såklart gratis öl och vin ;) inte helt fel med en återställare då kan ajg säga :P
sen kom vi väl fram vid 6 kanske var det bara att skynda sig till tunnelbanan och till t-centralen för vårt tåg gick kl 20.00 kom fram itid :) och sen tåget hem. Men inte somnade vi eller nej nej vi fortsatte vi.. eller de flesta iaf.. skoj var det. :) underbara pantertanter träffade vi på också :P Haha


ne nog mo sjöslaget.. Men måste bara säga de måste ni åka på om ni pluggar ;) oslagbart..


Sen har vi anton då.. han var ju hemma nu innan han far. Så jag gick till han efter jag kom hem natten mot tisdag.. Men nu är de länge till innan ajg får se han tur man hade chansen att vara med han så mycket som möjligt tills igår..:) Och som vanligt åt vi på MAX. Men nu är de slut med sånt.. Om jag orkar så ska jag träna imorn med Lina.. :) men tror inte jag ska göra det för jag har knappt sovit nått den sista veckan.. Fy fan va trött jag är.. också vart de ju utgång igår ändå fast jag inte skulle.. vette fan va de är med mig.. Men kul var det.. Och ikväll ska jag jobba första kvällen på kåren i Vakten ;) Ska bli riktigt kul.. Jag, Lina och Anna ;) vilka underbara vakter..


Ne gott folk detta vart långt det.. ska se film och sova någon timme innan jag ska iväg..
men några bilder från i somras, midsommar, Gatufesten och radioguldkryssningen :)


/ Sandra


Ovido - Quiz & Flashcards